Domov
>
Blog

4 ENOSTAVNE STVARI, DA PREPREČITE ŠIRJENJE KARIESA

Ste vedeli? Zobna gniloba je nalezljiva bolezen, ki se po lestvici uvršča na drugo najpogostejšo bolezen na svetu, takoj za prehladom. Oralno zdravje pogosto velja za samoumevno, vendar je bistveni del našega vsakdanjega življenja. Nikoli ni prepozno, da prevzamete nadzor nad svojim ustnim zdravjem in preprečite težave z zobmi.

"Zobne ščetke in zobne nitke, da bi se izognili zobnim luknjam." Zveni znano? Skoraj vsi vemo, da moramo redno uporabljati zobno ščetko in nitko. Vendar, ali veste zakaj? Medtem ko sta ščetkanje in uporaba zobne nitke med najpomembnejšimi dnevnimi navadami za vzdrževanje zdravih zob in dlesni - obstaja še nekaj drugih preprostih stvari, ki jih lahko naredite, da se izognete zobobolu ali še hujšemu - izgubi zob.

 

Kako zaznamo karies?  

 

Na začetku se karies pokaže kot bel madež na sklenini, ki ga nikakor ne moremo odstraniti s ščetkanjem in se ob pravočasnem ukrepanju lahko zaustavi. Takrat ni potrebno vrtanje zoba. Kariozni proces se najpogosteje začne pojavljati na mestih, kjer so dobri pogoji za zadrževanje ostankov hrane in ki so manj dostopni za čiščenje. V primeru, da ga ne pozdravimo, karies napreduje v majhno luknjico v sklenini, ki postane temna oziroma rjavkasta. Slednje spremljajo bolečine v zobu in občutljivost zoba, hkrati pa se lahko pojavi tudi slab okus in zadah.

 

zobni karies

Predstavljamo vam 4 stvari, ki jih lahko storite, da preprečite nastanek kariesa.

 

1.    Zmanjšajte vsebnost sladkih in kislih pijač in PIJTE VEČ VODE

 

Kaj je lahko boljšega kot jutranja skodelica kave ali čaja? A dolgotrajna izpostavljenost zob kavi ali čaju, ki jim dodamo sladkor ali celo samo dodano mleko, lahko poveča tveganje za nastanek kariesa. Težava pitja kave z dodatki je v tem, da se sladkor, smetana in številni sladkorji v vaših ustih zadržujejo še daljše časovno obdobje.  A to ne pomeni, da ne smete več piti kave. Nadaljujte in uživajte v njej, a poskrbite, da boste nekaj minut po njej usta dobro sprali z vodo in po njej popili dovolj vode.

2.    Uporabljajte zobno pasto s fluoridom in zobno nitko

 

Po podatkih ameriškega zobozdravstvenega združenja je fluorid ena najpomembnejših sestavin za preprečevanje zobne gnilobe. To ni veliko presenečenje, še posebej, ker se fluorid že desetletja uporablja kot vrhunsko sredstvo za krepitev dlesni in je idealen za preprečevanje nastajanja kariesa ter remineralizacijo sklenine. Redno ščetkanje in umivanje pa je ključno tudi za medzobne predele, kjer umazanijo najbolje odstranimo z zobno nitko. Pri uporabi zobne nitke pa - brez skrbi, ko se enkrat navadite, je povsem preprosto in hitro.  


3. Zmanjšajte ali prenehajte s kajenjem

 

Znano je, da lahko kajenje in uporaba tobaka povzročita številne zdravstvene težave. Vendar pa večina ljudi ne zaveda škode, ki jo kajenje in ustni tobak naredita v ustih, na dlesnih in zobeh. Kajenje lahko naredi veliko več kot le madeže na zobeh - ta nezdrava navada lahko povzroči tudi bolezen dlesni, izgubo zob in celo ustnega raka.

 

4.    Spremljajte svojo stopnjo tveganja za karies.

 

Pri prevzemu nadzora nad oralnim zdravjem je pomembno vedeti, kakšna je vaša stopnja tveganja za karies. Najboljši način, da to ugotovite, je celovit zobozdravstveni pregled. Z rednimi pregledi in pogovorom z zobozdravnikom boste lahko spremljali vaše spremembe v ustni votlini, dobili nasvete glede ustne higiene in prehrane, ki vam lahko pomagajo. Ko boste spoznali stopnjo tveganja, boste lahko izbrali bolj natančen in učinkovit pristop k izboljšanju vašega ustnega zdravja.